CAUTARE

DISTRIBUITI ACEASTA PAGINA

GESTIONARE ARTICOLE

Categorii
Arhiva
NEWSLETTER

ROMBADCONSTRUCT.RO

Este un mijloc de punere la dispozitie a unor servicii si informatii din domeniul constructiilor.
Rombadconstruct
Acasa » BlogTurnul Eiffel

Turnul Eiffel

09 Martie 2016, 22:25   |  Florin Badea  |  Comentarii
Statui si monumente, Constructii din lume,
Turnul Eiffel
Turnul Eiffel (Paris, Franta) - GALERIE FOTO (9)
Vedere de pe Sena Imagine a turnului Eiffel peste strada Imaginea turnului Eiffel peste cladiri Vedere de sub turnul Eiffel Imaginea Senei din turnul Eiffel Imaginea Parisului din turnul Eiffel Imagine Paris

Este unul dintre cele mai cunoscute simboluri ale omenirii. Acesta este un turn cu structura metalica din capitala Frantei ce masoara 300 de metri inaltime. Dupa constructia sa acesta a fost cea mai inalta constructie din lume timp de 42 de ani. Fiind detronat de cladirea turn Chrysler din orasul New York, S.U.A., in anul 1930.

Complexa structura metalica este opera marelui inginer francez Gustave Eiffel. Absolvent al celei mai prestigioase universitati de inginerie din Franta si anume Scoala Centrala din Paris. Acesta incepe constructia monumentului in urma alegerii proiectului sau, proiect cu care a participat la un concurs organizat de primaria orasului Paris.

Proiectul turnului era unul mai vechi al lui Eiffel, conceput de doi ingineri ce lucrau pentru el - Maurice Koechlin si Emile Nougier. Insa acesta a fost abandonat pana in 1884 cand presedintele Frantei hotaraste ideea unui targ international, in 1889, pentru a celebra a 100-a aniversare a republicii. Dar nu gasea nimic special pentru aceast eveniment. Inginerul Eiffel profita de ocazie si propune construirea unui turn simbol. Acesta cumpara brevetul de la cei doi ingineri ai sai si participa cu proiectul la concursul organizat de primarie. Dupa anuntarea concursului au fost prezentate 107 proiecte, insa comisia trebuia sa aleaga unul singur, iar acesta este proiectul inginerului Eiffel. Proiectul acestuia prezenta o constructie metalica tip turn ce masura 300 de metri inaltime, adica urma sa fie cea mai inalta constructie din lume la vremea aceea.

Dupa ce a fost ales proiectul, imediat au inceput negocierile pentru constructie. Eiffel obtine un contract cu primaria din care reiese constructia structurii in timp de doi ani si jumatate, cu aproximativ 20% costuri suportate de bugetul primariei Parisului si exploatarea monumentului de catre inginer pe o perioada de 20 de ani.

Constructia turnului a inceput pe 22 ianuarie 1887, acesta era conceput ca un pilon de 300 de metrii avand ca baza a structurii patru coloane formate din grinzi de otel. Coloanele pleca de la sol separat, formand 4 picioare de sustinere la baza, acestea apropiindu-se din ce in ce mai mult ajungand unite care varf.

La constructie au participat aproximativ 300 de muncitori, acestia avand ca sarcina principala unirea pieselor de otel cu ajutorul niturilor. Pentru intreaga structura s-au folosit 18.038 de piese de otel unite cu ajutorul a aproape 3 milioane de nituri. Masiva constructie cu inaltimea de 300 de metrii cantareste aproximativ 10.000 de tone. Pentru vopsirea turnului se folosesc, odata la 7 ani, peste 50 de tone de vopsea. Fiind o constructie suta la suta din otel, aceasta, in functie de temperatura atmosferica, isi schimba inaltimea cu cativa centimetrii, datorita dilatarii si contractiei pieselor metalice din compozitia sa.

Constructie Turnul Eiffel
Momente din timpul constructiei turnului Eiffel

Turnul Eiffel detine trei nivele, iar accesul la acestea se face prin intermediul unui lift. Nivelele 1 si 2 sunt acesibile si pe scari.

Constructia a fost finalizata la data de 31 martie 1889 si deschisa pentru public la 6 mai al aceluiasi an. Dupa terminare aceasta detinea recordul de cea mai inalta constructie din lume, titlu ce era detinut, pana atunci, de piramida lui Keops. In timpul constructiei nu s-a produs decat un accident mortal, in urma caruia o singura persoana a murit, fapt ce reprezinta un alt record pentru o asemenea constructie la acele vremuri. Un alt record il constituie si viteza cu care s-a lucrat la turn. Muncitorii fiind foarte bine organizati si motivati de catre Eiffel, astfel incat terminarea constructiei sa respecte clauzele contractului si finalul lucrarilor sa aiba loc inainte de inceperea targului international.

Terminat pe 31 martie 1889, turnul Eiffel avea sa devina cel mai important punc de atractie al targului, numarand peste 20.000 de vizitatori zilnic.

Turnul devine un vis concretizat al autorului sau. Cu un public tot mai mare care dorea sa urce in varful celei mai inalte constructii din lume, Eiffel avea sa ajunga un om bogat.

Cea mai inalta constructie din lume isi pastreaza titlul timp de 42 de ani, pana cand cladirea Chrysler din S.U.A., in 1930, o detroneaza cu 18 metri.

Si astazi, ca si in acele vremuri, turnul Eiffel reprezinta cel mai important element de atractie turistica al Parisului. Acesta atrage un numar de peste 7 milioane de turisti anual.

Comentarii

Completand in campurile de mai jos va dati acordul cu privire la politicile Rombadconstruct.ro.
inceputul paginii
Rombadconstruct.ro Acasa
Despre noi
Intrebari frecvente
Preturi
       Lista preturi
       Calculator manopera
       Descriere lucrare
Tehnologii
       Categorii
       Dictionar constructii
Harta site
Arhiva
Blog Ultimele articole
Categorii
Galerie foto
Galerie video
Stiati ca…?
Top 10
Personalitati
Urmariti-ne pe:

Contact (+40) 729 503 369
@ florinbadea.contact@yahoo.com
Formular contact
Formular descriere lucrare
Newsletter
© Florin Badea. Toate drepturile rezervate | Termeni si conditii | Politica de confidentialitate