Acasa » Blog › Poduri peste Dunare (Partea I)
|
Poduri peste Dunare (Partea I)
|
Poduri peste Dunare
|
Cu o lungime de 2.860 km, Dunarea este unul din cele mai importante fluvii ale Europei si al doilea ca lungime dupa Volga. Izvorul Dunarii isi are originea in Germania, in Muntii Padurea Neagra, sub forma a doua rauri: Brigach si Breg, care izvorasc de sub varful Kandel. De-a lugul traiectoriei sale, spala teritoriile a zece state: Germania, Austria, Ungaria, Slovacia, Croatia, Serbia, Bulgaria, Romania, Moldova, Ucraina si patru capitale: Viena, Bratislava, Budapesta si Belgrad. Datorita albiei sale destul de mari, Dunarea, pe langa avantajele sale nenumarate, este un impediment major in relatiile rutiere si feroviare. Atat in interiorul statelor cat si intre state. De aceea oamenii au inceput sa construiasca poduri inca din antichitate. In continuare sunt prezentate cele mai importante poduri peste Dunare, de la izvor si pana la varsare. Podul de piatra din Regensburg (Regensburg, Germania)Un pod de piatra cu 14 arcade, vechi de aproximativ 900 de ani. Este primul pod peste Dunare din orasul Regensburg. Leaga orasul vechi cu Stadtamhof si reprezinta una din cele mai importante embleme ale orasului. |
 | Podul de piatra din Regensburg |
Reichsbrucke (Viena, Austria)Leaga cartierul Leopoldstadt cu insula Donauinsel si este cel mai cunoscut pod din capitala Austriei. Construit in urma prabusirii vechiului pod in 1976. A fost deschis traficului la 8 noiembrie 1980. |
 | Reichsbrucke |
Podul Donaustadt (Viena, Austria)Un pod hobanat, sustinut, in cea mai mare parte, de un singur pilon cu inaltimea de 186 de metrii. Podul masoara 343 de metri lungime si este o constructie arhitecturala care nu poate fi neremarcata, mai ales noaptea cand toate luminile ce o acopera sunt aprinse. Face legatura feroviara de metrou, intre doua cartiere vieneze si anume Leopoldstadt si Donaustadt. |
 | Podul Donaustadt |
Podul Apolo (Bratislava, Slovacia)Este un pod in arc din capitala Slovaciei construit intre anii 2003 - 2005. Structura cuprinde peste 5000 tone de otel, masoara 854 de metri lungime si 32 de metri latime. Cu o arhitectura eleganta, podul este un element atractiv al orasului. |
 | Podul Apolo |
Podul SNP (Bratislava, Slovacia)Este un pod suspendat, peste Dunare, din Bratislava. Suspendarea este facuta pe cabluri, prin intermediul unui pilon de sustinere, asezat la unul din capete. Podul nu doar ca ofera o imagine arhitecturala deosebita, dar in varful pilonului de sustinere detine un restaurant in forma de farfurie zburatoare. Accesul in restaurant facandu-se cu ajutorul unui lift. |
 | Podul SNP |
Podul Maria Valeria (Esztergom, Ungaria)Numit dupa printesa Maria Valeria de Austria, al patrulea copil al împăratului Franz Josef. Este un pod ce leaga orasele Sturovo din Slovacia cu Esztergom din Ungaria. A fost construit, in 1893, dupa planurile inginerului maghiar Janos Feketehazy, un binecunoscut proiectant al podurilor peste Dunare. |
 | Podul Maria Valeria |
Podul Arpad (Budapest, Ungaria)Un pod ce face legatura intre Buda si Pesta, peste Dunare, in capitala Ungariei. Poarta numele marelui print Arpad al maghiarilor. Podul a fost construit intre anii 1939 - 1950, dupa planul inginerului Janos Kossalka, si terminat de inginerii Karoly Szechy si Pal Savoly, in urma celui de-al Doilea Razboi Mondial. |
 | Podul Arpad |
Podul Elisabeta (Budapesta, Ungaria)Poarta numele reginei Elisabeta a Bavariei si este un pod ce leaga Buda de Pesta peste Dunare. Este construit intre anii 1897 - 1903, in zona cea mai ingusta a Dunarii din capitala Ungariei si masoara 290 de metri lumgime.Podul Elisabeta este un pod suspendat proiectat de inginerul maghiar Pal Savoly. |
 | Podul Elisabeta |
Podul cu Lanturi (Budapesta, Ungaria)Mai este numit si Podul Szechenyi, dupa un politician maghiar ce a sustinut constructia podului. Este un pod suspendat peste Dunare ce leaga Buda de Pesta, proiectat in 1839 de inginerul englez William Tierney Clark si a fost primul pod stabil peste Dunare in capitala Ungariei. Constructia este una din emblemele cele mai importante ale orasului Budapesta si un important obiectiv turistic. |
 | Podul cu Lanturi |
Podul Libertatii (Budapesta, Ungaria)Construit, intre anii 1894 - 1896, dupa planurile inginerului maghiar Janos Feketehazy, inginer sef al cailor ferate maghiare din acele timpuri. Masoara 333 de metri lungime si face legatura intre Buda si Pesta. Podul a fost construit pe vremea imparatului Franz Joseph I, in prezenta caruia s-a facut inaugurarea. Imparatul insusi a batut ultimul nit si podul a fost numit Podul Franz Joseph, dupa imparat. |
 | Podul Libertatii |
Podul Megyeri (Budapesta, Ungaria)A fost deschis la 30 septembrie 2008 si ajuta centura capitalei Ungariei sa traverseze Dunarea, in partea de nord, intre Buda si Pesta. Podul este de o deosebita frumusete arhitecturala ce masoara 1.862 de metri lungime si 35 de metri latime. |
 | Podul Megyeri |
Podul Rakoczi (Budapesta, Ungaria)Un proiect inceput in anul 1992, dupa planurile inginerului Tibor Sigrai. Plan ce reprezinta un pod pe grinzi de otel, care face legatura peste Dunare, intre Buda si Pesta. Podul a fost inaugurat in anul 1995 si numit dupa o familie nobila maghiara, "Rakoczi". |
|