CAUTARE

DISTRIBUITI ACEASTA PAGINA

GESTIONARE ARTICOLE

Categorii
Arhiva
NEWSLETTER

ROMBADCONSTRUCT.RO

Este un mijloc de punere la dispozitie a unor servicii si informatii din domeniul constructiilor.
Rombadconstruct
Acasa » BlogViaductul „Valea lui Stan”

Viaductul „Valea lui Stan”

05 Noiembrie 2017, 16:31   |  Florin Badea  |  Comentarii
Poduri si viaducte, Constructii pentru transport, Constructii din Romania,
Viaductul „Valea lui Stan”
Viaductul „Valea lui Stan” (Transfagarasan, jud. Arges, Romania) - GALERIE FOTO (4)

Viaductul „Valea lui Stan” este un pod construit din beton armat, in forma de arc, ce asigura traversarea unui drum peste Valea lui Stan la jumatatea distantei intre Cetatea Poenari si Barajul Vidraru.

Viaductul „Valea lui Stan” se afla in intersectia unui drum forestier ce strabate malul drept[ 1 ] al Argesului cu Drumul Transfagarasan (D.N. 7C), acest drum face accesul la baza Barajului Vidraru.

Prima constructie din aceasta zona a fost Barajul Vidraru, inainte de a se construi Transfagarasanul. Amenajarea Barajului Vidraru a fost construit, tot in perioada comunista, in vremea primului lider comunist Gheorghe Gheorghiu Dej, intre anii 1961-1966. Dupa terminarea lucrarilor la baraj, in martie 1966, au inceput sa se ia masuri de amenajare a caii de acces catre baraj. Astfel, intre anii 1968-1969 s-a construit Viaductul „Valea lui Stan” ce asigura trecerea peste valea cu acelasi nume a drumului ce facea posibil accesul la baza Barajului Vidraru. Acest viaduct a fost construit in forma de arc, din beton armat.

Barajul Vidraru
Barajul Vidraru

In anul 1970 Nicolae Ceausescu ordona constructia Drumului Transfagarasan. Aceasta initiativa s-a luat in urma invadarii Cehoslovaciei de catre U.R.S.S. (Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste) in anul 1968. Liderul comunist roman a considerat ca Romania ar putea avea aceeasi soarta, iar legatura intre Transilvania si Muntenia ar trebui sa fie asigurata de mai multe cai rutiere. Pe langa drumurile deja existente la acea vreme, Ceausescu dorea o noua ruta peste Muntii Fagaras. Noul drum, in comparatie cu celelalte nu trebuia sa urmeze cursul niciunui rau, astfel era mai greu de depistat de inamic pentru eventuale atacuri in scopul blocarii. Prin urmare, in anul 1970 incepe constructia Transfagarasanului.

Drumul Transfagarasan
Drumul Transfagarasan

Drumul Transfagarasan constituie o reusita a Armatei Romane, institutie responsabila de proiectare, conducere si executie a lucrarilor la Transfagarasan. Acesta a fost terminat dupa numai 4 ani de munca, in perioada martie 1970 - septembrie 1974.

Placa inaugurare Transfagarasan
Placa comemorativa Transfagarasan

Viaductul „Valea lui Stan”, cu o vechime de 48 de ani, la aceasta data, a asigurat traversarea vaii a drumului ce ajunge la baza barajului. Odata cu constructia Drumului Transfagarasan (D.N. 7C), accesul la Barajul Vidraru, in general, se face pe acesta. Transfagarasanul traverseaza Barajul Vidraru pe coronamentul[ 2 ] acestuia.

Timp de 42 de ani, Viaductul „Valea lui Stan” nu a primit nici o ingrijire, pana in anul 2011, cand a fost reabilitat de compania Mapei Romania. In urma reabilitarii acesta a capatat un aspect ingrijit, iesind in evidenta foarte bine intre stancile muntilor.

Astazi Viaductul „Valea lui Stan” este un loc de oprire al celor ce circula pe Transfagarasan pentru a se bucura de imaginea oferita de acest pod, dar si un loc perfect pentru iubitorii de senzatii tari, acest viaduct este ideal pentru practicarea bungee jumping-ului.

Note

  1. [] malul drept al unei ape curgatoare = daca stam cu fata spre directia de curgere a unei ape curgatoare (cu izvorul in spatele nostru), malul drept al raului este partea dreapta a noastra.
  2. [] coronament = partea superioara a unui baraj sau a unui dig, cu latimea de minim 0,5 m si lungimea egala cu lungimea superioara a barajului sau digului. Majoritatea coronamentelor la astfel de constructii sunt circulabile.

Bibliografie

  1. Mapei Romania, "Reabilitarea viaductului „Valea lui Stan”", https://goo.gl/qKVQSV, PDF (august 2013)

Alte articole


Viaductul Millau
(14 August 2016, 13:43)

Sydney Harbour Bridge
(26 Ianuarie 2017, 11:36)

Barajul Vidraru
(22 Iunie 2016, 14:32)

Tunelul Capra - Balea Lac de pe Transfagarasan
(10 Septembrie 2017, 12:40)

Transfagarasan (galerie foto)
(30 Octombrie 2017, 10:20)

Categorii


Poduri si viaducte

Constructii pentru transport

Baraje

Constructii din Romania

Alte categorii

Comentarii

Completand in campurile de mai jos va dati acordul cu privire la politicile Rombadconstruct.ro.
inceputul paginii
Rombadconstruct.ro Acasa
Despre noi
Intrebari frecvente
Preturi
       Lista preturi
       Calculator manopera
       Descriere lucrare
Tehnologii
       Categorii
       Dictionar constructii
Harta site
Arhiva
Blog Ultimele articole
Categorii
Galerie foto
Galerie video
Stiati ca…?
Top 10
Personalitati
Urmariti-ne pe:

Contact (+40) 729 503 369
@ florinbadea.contact@yahoo.com
Formular contact
Formular descriere lucrare
Newsletter
© Florin Badea. Toate drepturile rezervate | Termeni si conditii | Politica de confidentialitate