CAUTARE

DISTRIBUITI ACEASTA PAGINA

GESTIONARE ARTICOLE

Categorii
Arhiva
NEWSLETTER

ROMBADCONSTRUCT.RO

Este un mijloc de punere la dispozitie a unor servicii si informatii din domeniul constructiilor.
Rombadconstruct
Acasa » BlogPoduri peste Dunare (Partea a II-a)

Poduri peste Dunare (Partea a II-a)

03 Ianuarie 2016, 14:45   |  Florin Badea  |  Comentarii
Poduri si viaducte, Constructii pentru transport, Constructii din lume,
Fluviul Dunarea
Poduri peste Dunare

In prima parte a acestui articol - Poduri peste Dunare (Partea I), au fost prezentate podurile cele mai importante din prima jumatate a Dunarii, de la izvor catre varsare. In partea a doua a acestui articol, sunt prezentale podurile din cealalta jumatate, si anume jumatatea dinspre varsare.

Podul Margaret (Budapesta, Ungaria)

Este al doilea cel mai vechi pod peste Dunare din capitala Ungariei, construit intre anii 1872 - 1876, dupa planurile inginerului francez Ernest Gouin. Podul face legatura intre Budapesta si insula Margareta.

Podul Margaret
Podul Margaret

Podul Petofi (Budapesta, Ungaria)

Construit de inginerul maghiar Hubert Pal Algyay, intre anii 1933 - 1937. Numit dupa poetul maghiar Sandor Petőfi, podul masoara o lungime de peste 500 de metri si leaga Buda de Pesta in capitala Ungariei. Este al doilea pod sudic din Budapesta.

Podul Petofi
Podul Petofi

Podul Pentele (Dunavecse, Ungaria)

Finalizat in 2007, este un pod ce traverseaza Dunarea pe autostrada dintre orasele Ungariei, Dunavecse si Dunaujvaros. Podul are o lungime totala de 1.682 de metri si 21 de metri latine. Construit, in cea mai mare parte, in arc metalic, cu capetele din grinzi de beton.

Podul Pentele
Podul Pentele

Podul Libertatii din Novi Sad (Novi Sad, Serbia)

Construit dupa planurile inginerului Nikola Hajdin, este un pod hobanat ce traverseaza Dunarea la Novi Sad, al doilea oras ca marime din Serbia. A fost construit in 1981 si distrus in urma razboiului din Iugoslavia, in 1999. Podul a fost reconstruit si deschis publicului intre anii 2003 - 2005.

Podul Libertatii din Novi Sad
Podul Libertatii din Novi Sad

Podul Varadin (Novi Sad, Serbia)

Este un pod construit in anul 2000 in Novi Sad, unul din marile orase ale Serbiei. Constructia s-a efectuat pe locul unde in trecut fusese un pod mai vechi, distrus in timpul bombardamentelor razboiului din Iugoslavia.

Podul Varadin
Podul Varadin

Podul Beska (Beska, Serbia)

Este un pod de autostrada, construit pe grinzi de beton, ce traverseaza Dunarea langa localitatea Beska in Serbia. A fost distrus de doua ori de bombardamentele razboiului din Iugoslavia, remediat la scurt timp si redeschis la 19 iulie 1999. Podul este o parte importanta a drumului european E75.

Podul Beska
Podul Beska

Podul Pupin (Belgrade, Serbia)

Deschis traficului rutier in decembrie 2014, este cel de-al doilea pod peste dunare in Belgrad, capitala Serbiei. Numit dupa fizicianul sarb Mihajlo Pupin. Podul este construit ca doua structuri independente, ce detin cate trei benzi de circulatie rutiera fiecare si benzi pentru pietoni si biciclisti pe ambele parti.

Podul Pupin
Podul Pupin

Podul Pancevo (Belgrad, Serbia)

Este un pod peste Dunare din capitala Serbiei, Belgrad, denumit dupa orasul Pancevo, situat la nord-estul Belgradului. A fost singurul pod peste Dunare in capitala Serbiei pana in 2014, cand a fost inaugurat podul Putin. Cand a fost deschis in 1946, era dedicat strict traficului feroviar, mai tarziu insa, a fost deschis si pentru traficul rutier.

Podul Pancevo
Podul Pancevo

Podul Calafat-Vidin (Calafat, Romania)

Este un pod hobanat ce face legatura rutiera si feroviara intre orasul Calafat din Romania cu orasul Vidin din Bulgaria. A fost construit de firma de constructii spaniola, Fomento de Construcciones y Contratas, cu costuri ridicate la o valoare de 226 de milioane de euro. Podul masoara o lungime totala de 1.971 de metri si 31 de metri latime.

Podul Calafat-Vidin
Podul Calafat-Vidin

Podul Giurgiu-Ruse (Giurgiu, Romania)

Este un pod intre Romania si Bularia ce leaga orasul Giurgiu din Romania cu Ruse, Bulgaria. Detine o linie feroviara, doua benzi pentru masini si doua benzi pentru traficul pietonal. Podul detine o parte mobila, de 85 de metri, situata central. Sectiune ce foloseste un sistem de elevatie pentru a fi ridicata, permitand traficului pe fluviu a navelor cu o inaltime mai mare.

Podul Giurgiu-Ruse
Podul Giurgiu-Ruse

Podul Anghel Saligny (Cernavoda, Romania)

Este un pod construit pe grinzi, ce traverseaza Dunarea pe teritoriul Romaniei, la Cernavoda. Face parte din tronsonul feroviar Bucuresti-Constanta. Podul a fost construit dupa planurile binecunoscutului inginer roman Anghel Saligny. Initial, dupa terminarea constructiei, a fost numit Podul "Carol I", acesta find construit in timpul regelui Carol I. Mai tarziu pentru a cinsti marele inginer i s-a schimbat numele dupa acesta.

Podul Anghel Saligny
Podul Anghel Saligny

Podul Giurgeni-Vadu Oii (Giurgeni, Romania)

Este un pod pe drumul national DN2A, ce traverseaza Dunarea intre localitatile din Romania, Giurgeni si Vadu Oii. Podul cu patru benzi de circulatie auto si doua pentru pietoni, masoara 1456 de metri lungime si o latime de 16 metri. Proiectat de IPTANA Bucuresti si a fost dschis publicului in 1970.

Podul Giurgeni-Vadul Oii
Podul Giurgeni-Vadul Oii

Comentarii

Completand in campurile de mai jos va dati acordul cu privire la politicile Rombadconstruct.ro.
inceputul paginii
Rombadconstruct.ro Acasa
Despre noi
Intrebari frecvente
Preturi
       Lista preturi
       Calculator manopera
       Descriere lucrare
Tehnologii
       Categorii
       Dictionar constructii
Harta site
Arhiva
Blog Ultimele articole
Categorii
Galerie foto
Galerie video
Stiati ca…?
Top 10
Personalitati
Urmariti-ne pe:

Contact (+40) 729 503 369
@ florinbadea.contact@yahoo.com
Formular contact
Formular descriere lucrare
Newsletter
© Florin Badea. Toate drepturile rezervate | Termeni si conditii | Politica de confidentialitate