CAUTARE

DISTRIBUITI ACEASTA PAGINA

GESTIONARE ARTICOLE

Categorii
Arhiva
NEWSLETTER

ROMBADCONSTRUCT.RO

Este un mijloc de punere la dispozitie a unor servicii si informatii din domeniul constructiilor.
Rombadconstruct
Acasa » BlogBarajul Vidraru

Barajul Vidraru

22 Iunie 2016, 14:32, (actualizat: 04 Oct. 2017)   |  Florin Badea  |  Comentarii
Baraje, Constructii din Romania,
Barajul Vidraru
Barajul Vidraru (Raul Arges, Romania)

Barajul Vidraru este construit pe raul Arges in scopul obtinerii de energie electrica prin intermediul centralei subterane de la Corbeni si a altor 20 de centrale amplasate pe raul Arges, acestea la un loc ofera o putere instalata de 407 MW si o productie de energie electrica anuala de 770 GWh.

Barajul Vidraru este cel mai inalt baraj din Romania si al cincilea cel mai mare baraj in arc din Europa la momentul inaugurarii sale in martie 1966, masurand 166,6 m (de la fundatie la coronament). Este un baraj de beton, in forma de arc cu dubla curbura, masurand la coronament 300 m lungime si 6 m latime.

Centrala Electrica Vidraru
Centrala Electrica Vidraru (Corbeni, Arges)

Lacul de acumulare pe care barajul Vidraru il formeaza este al doilea ca marime de pe raurile interioare ale tarii noastre dupa lacul Izvorul Muntelui format de barajul Bicaz. Lacul Vidraru detine o capacitate de 465.000 m3 de apa, apa ce provine din raurile Buda, Capra si o serie de afluenti. Suptafata totala a apei acumulate este de 893 de hectare, circumferinta de 28 km, latimea de peste 2 km si lungimea de cca. 10 km. Langa baraj adancimea apei masoara 155 m.

Lacul de acumulare Vidraru
Lacul de acumulare Vidraru

Pentru fundatia barajului au fost nevoie de doua tratamente, un tratament de adancime si unul de suprafata. Tratamentul de adancime a constat in operatiuni de consolidare si legatura, executate prin injectare de beton pana la 7 m adancime. Pentru consolidarea fundatiei s-au executat injectii cu beton de pana la 2.500 m liniari. Tot pentru consolidarea structurii la barajul Vidraru s-a executat un voal pe toata lungimea barajului, continuat in cei doi versanti (Muntii Fruntii si Masivul Ghitu), unde s-au executat foraje in roca de pana la cca. 15.000 m liniari, iar forajele in beton au masurat 5000 m liniari. Forajele s-au facut pe doua randuri la interval de 2 m fiecare rand, cu adancimi de forare de pana la 100 m liniari. Excavatiile in roca si aluviuni au cunoscut o valoare de 320.000 m3. Tratamentul de suprafata a constat in curatarea rocilor prin spalare si suflare cu aer urmand plombarea fisurilor.

Prepararea betonului pentru uriasa constructie s-a realizat cu ajutorul unei fabrici de beton ce detinea o capacitate de 2000 m3/zi. Pentru prepararea betonului s-au folosit agregate de balastiera sortate in 4 fractiuni, cu granulatie de 120 mm maxim. Barajul Vidraru a fost turnat in aproximativ 2 ani si jumatate cu ajutorul a doua macarale funiculare cu o capacitate a benelor de 20 tone si o deschidere a cablurilor de 570 m. Volumul total de beton folosit pentru structura a fost de 480.000 m3.

Structura barajului Vidraru este alcatuita din 22 de ploturi (blocuri) separate prin rosturi joantive elicoidale, prin urmare pe fiecare nivel al barajului fetele rostului sunt orientate radial si converg in centrul arcului barajului. Ploturile au o latime ce variaza intre 10 si 14 m. Pe fetele laterale ale rosturilor au fost instalate dispozitive de injectare si drenuri.

In situatia debitelor mari de apa ce face ca nivelul apei din lacul de acumulare sa ajunga la partea superioara a barajului, descarcarea apei este facuta prin intermediul unui descarcator de suprafata cu 3 gauri de 9 m fiecare. Aceste gauri de evacuare a apei prezinta o capacitate de descarcare de 660 m3/sec. La lac plin, barajul mai detine doua goliri de fund, cu o capacitate de evacuare a apei de 90 m3/sec. fiecare.

Caracteristici tehnice

lungimea la coronament300 m
latimea la coronament6 m
latimea la baza barajului25 m
inaltimea deasupra fundatiei166,6 m
deschiderea unghiului la coronament116° 50'

Bibliografie

  1. Tobolcea V., Tobolcea C., Cretu V., "Baraje din Beton", Editura PIM, Iasi 2014;
  2. Wikipedia.org.

Comentarii

Completand in campurile de mai jos va dati acordul cu privire la politicile Rombadconstruct.ro.
inceputul paginii
Rombadconstruct.ro Acasa
Despre noi
Intrebari frecvente
Preturi
       Lista preturi
       Calculator manopera
       Descriere lucrare
Tehnologii
       Categorii
       Dictionar constructii
Harta site
Arhiva
Blog Ultimele articole
Categorii
Galerie foto
Galerie video
Stiati ca…?
Top 10
Personalitati
Urmariti-ne pe:

Contact (+40) 729 503 369
@ florinbadea.contact@yahoo.com
Formular contact
Formular descriere lucrare
Newsletter
Florin Badea. Toate drepturile rezervate | Termeni si conditii | Politica de confidentialitate